2018-05-12

..Dagen när jag o Jimmie efter 12 år skulle bli man o hustru.
Vi delade på varandra runt 10 då jag skulle hem till föräldrarna för att göra mig i ordning.
Jimmie gjorde sig i ordning här hemma
 
Jag åkte då hem till föräldrarna och gjorde mig i ordning med min syster.
Där kom Elin o Ida o fixade till oss. Så supernöjd!
Vid 13:00 efter att vi ätit o så så träffade vi vår kära fotograf Mats!
Vi träffades allesammans så på kyrkan så dit kom Svärfar Kjell , Bestman Micke o Jimmie själv.
Där tog vi lite blandad bilder 
Och sen blev färden av mot Alnarpsparken där vi hade bestämt att vi skulle ta flera bilder.
 
Efter det så blev det dags för kyrkan.
Jag o Susanne blev avsläppt på kyrkan o gömde oss.
Där var det lugnt, vi tjuvtittade på alla o tog det lugnt.. 
Där o då var det lugna puckar
 
Sen så när vi fick OK att ställa oss för att gå in (Jag gick in med min pappa) så började hyperventilera..
Skulle jag inte få gå in någon gång.... Men Susanne lugnade ner mig. Tack igen <3
Efter 1000 minuter kändes det som iaf, så öppnades dörrarna..
Inmarschen började till Mio Min Mio.
O där framme stod Jimmie o Micke.
 
Jag såg inte så mycket för tårarna bara rann o fokuserade på att andas.
Men väl framme så kändes det lugnt.
Var oerhört varmt där inne. .
 
Men efter att allt var klart o så.. med solosången "Det Vackraste" och utgång Gånglåt från Mockfjärd... så var det dags att andas ut ordentligt.
Vi fick bågar o folk stod klädda i MFF kläder.
Magiskt! :D
Vi fick en del ris över oss både här o där.
Efter en del foto o kramar så var det dags att sätta oss i bilen som var en överraskning
-Tack igen föräldrarna-
Vi satte oss i bilen o åkte.. 
Kom ca 800m så slutade bilen att fungera.. 
Han provade att starta den o starta den igen.. men nä
Den ville inte fungera
 
Så fick ringa Kjell som fick komma o hämta oss.
Då var det dags för nästa överraskning som Jimmie inte visste om.
Kjell sa - att nu ska vi in o ta en drink till Jimmie..
Där inne låg en kilt som Jimmie skulle ta på sig.
Men den passade tyvärr inte.
Där ute i bilen satt jag i min klänning o syster kom med champagne till mig.
Men då den inte passade så fick det blev som det är
 
Vi satte oss i bilen igen för nästa överraskning
 
Svärmor hade ordnat säckpipa som stod där o spelade i full utstyrsel
Magiskt fint var det o där stod alla. 
Vi drack champagne o pratade med alla nära o kära
 
Sen var det in till lokalen som våra kära föräldrar fixat till. 
-TACK-
 
Magiskt fint o vackert var det.
Festen var underbar,
Vi skrattade o dansade
Underbara killar som spelade till oss - Pågar som vågar
 
 
Sen så åkte vi limousin till hotellet på kvällen för en trevlig natt.
Även detta var en överraskning från föräldrarna!
 
 
 
 
Vi vill tacka våra föräldrar för all hjälp
Syster med familj
Toastmadam Marie 
 
 
 
Sist men inte minst.
Tack alla för allt kärlek <3
 
 
Sara | |
Upp